معایب ریمپ ECU خودرو

فهرست مطالب

فروشگاه آنلاین قطعات شرکت مرتب خودرو

ecu remap

ریمپ کردن ایسیو یکی از فعالیت هایی است که برای بالا بردن توان خودرو انجام می شود، اما قبل از این کار باید حتما با معایت ریمپ ایسیو به خوبی آشنا باشید تا در آینده از کرده خود پشیمان نشوید، ریمپ کردن ایسیو به دلیل خارج کردن خودرو از حالت استاندارد و تعریف شده، می تواند مشکلات جدی برای موتور، گیربکس، ایسیو و سایر قطعات ایجاد نماید.

برخی از اصلی ترین معایب ریمپ خودرو که باید حتما بدانید:

فشار بیش از حد به موتور

معمولا ریمپ کردن ایسیو به منظور افزایش شتاب و عملکرد موتور ماشین انجام می شود که این موضوع باعث وارد آمدن فشار بیشتر به موتور خودرو خواهد شد، بنابراین در طولانی مدت احتمال اینکه به موتور ماشین آسیب های جدی وارد شود بسیار زیاد است  

احتمال ایجاد اختلال در ایسیو

اگر شخصی که عملیات ریمپ را انجام می دهد، به اندازه کافی مهارت نداشته باشد، احتمال وارد شدن آسیب های جدی و مشکلاتی مانند پرش ایسیو وجود دارد، لذا حتما برای ریمپ کردن ایسیو به شخصی با مهارت کافی مراجعه کنید.

احتمال به هم خوردن نسبت استوکیومتریک

نسبت استوکیومتریک به نسبت مناسب ترکیب شدن هوا و سوخت گفته می شود. هوا و سوخت باید با نسبت کاملا دقیق و مشخصی با هم ترکیب شوند در غیر این صورت احتمال احتراق ناقص و کاهش عملکرد ماشین و افزایش آلایندگی ها وجود دارد، ریمپ کردن غیر اصولی یکی از دلایل اصلی بر هم خوردن نسبت استوکیومترک می باشد.

ریسک استفاده از اجناس فیک

یکی دیگر از معایب ریمپ ایسیو، احتمال استفاده از اجناس فیک می باشد، زیرا معمولا تجهیزات اصلی و اورجینال ریمپ کردن ایسیو دارای قیمت نسبتا بالایی می باشد و تمامی مراکز ریمپ توانایی خرید این تجهیزات را ندارد، لذا احتمال آنکه برای ریمپ کردن ایسیو از تجهیزات غیر اصلی استفاده شود بسیار بالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *